piątek, 29 maja 2009

REJESTRACJA ŁODZI

Rejestracja łodzi

W dniu 29 kwietnia 2008 roku zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw Nr 72, poz. 426 rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 11 kwietnia 2008 r. w sprawie trybu rejestracji statków używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji. W związku z publikacją rejestracja łodzi rozpocznie się od 14 maja 2008 roku. Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki.

Cennik opłat rejestrowych. http://pzmwinw.pl/rejestracja/cennik_rejestracja.pdf


W celu uzyskania wpisu do rejestru należy przedstawić następujące dokumenty:
1.Wypełniony formularz „Wniosek o wpis do rejestru ”.
2.Dokument stwierdzający wykreślenie statku z poprzedniego rejestru .
3.Dokument stwierdzający nabycie własności lub współwłasności statku (oryginał lub uwierzytelniony odpis)
* Faktura VAT,* Umowa kupna – sprzedaży,
* Umowa zamiany,* Umowa darowizny,
* Prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności.
Umowa o przeniesieniu własności statku powinna być zawarta na piśmie z podpisami poświadczonymi notarialnie lub potwierdzeniem rejestracji umowy w odpowiednim urzędzie skarbowym.
4.Dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu – jeśli armator nie jest właścicielem statku, a dla statku budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego.

5.Jeżeli właścicielem statku jest osoba fizyczna – dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.

6.Jeżeli właścicielem jest osoba prawna – wypis z odpowiedniego rejestru sądowego, wskazujący imiona i nazwiska osób upoważnionych do działania w imieniu osoby prawnej (np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego).

7.Jeżeli statek został sprowadzony z państwa Unii Europejskiej – zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego o uiszczeniu podatku od towarów i usług lub zaświadczenie o braku tego obowiązku.

8.Kopia wpłaty 60 zł. na konto Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego, Bank Handlowy w Warszawie 23 1030 1582 0000 0008 0753 5005.Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do zgłoszenia wraz z ich tłumaczeniem na język polski, wystawionym przez tłumacza przysięgłego.Wymagane dokumenty powinny być dołączone w formie oryginału lub uwierzytelnionego odpisu, bądź kopii. Wszystkie oryginały są zwracane właścicielowi / właścicielom po zarejestrowaniu statku.Sprawy rejestracji może załatwiać właściciel lub jego upoważniony pełnomocnik.

Rejestrację jachtów motorowych prowadzą Wojewódzkie Biura Rejestracji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.